Replica grupului francez de la RENAULT: S-a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare!

uzina-dacia-mioveni-pitesti.jpg1Renault nu vrea să părăsească România, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evoluţia infrastructurii este determinantă pentru proiectele viitoare, a anunţat grupul francez, după ce preşedintele Băsescu a susţinut că nefinalizarea Coridorului IV va duce la pierderea asamblării de la Piteşti.

Renault nu are intenţia să părăsească România. România este o ţară importantă pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse şi pentru crearea în România a unui lanţ complet de construcţie a unei maşini: de la design, inginerie, fabricaţie, vânzare şi post-vânzare. În fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia şi ale furnizorilor noştri parcurg traseul Piteşti – Arad. Prioritatea noastră pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România. Evoluţia infrastructurii, care permite reducerea întârzierilor de livrare, va fi determinantă pentru proiectele noastre viitoare„, a comunicat, miercuri, pentru MEDIAFAX, Direcţia Comunicare Renault România.

Preşedintele Traian Basescu a declarat, într-o emisiune difuzată luni de postul Look Tv, că nefinalizarea Coridorului IV paneuropean de transport va duce la pierderea asamblării de la Piteşti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritatea la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu„, a mai spus Traian Băsescu.

În replică, premierul Victor Ponta a declarat marţi că afirmaţia preşedintelui potrivit căruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblării Dacia la Piteşti reprezintă o „inconştienţă sinistră, o tâmpenie„, adăugând că a fost asigurat chiar de şeful grupului Renault de continuarea investiţiei.

Tot marţi, ambasadorul Franţei, Philippe Gustin, a declarat că deschiderea liniei de asamblare a Dacia din Maroc este normală, întrucât această ţară se află în apropierea pieţelor sale şi a subliniat că această iniţiativă nu trebuie văzută ca o concurenţă pentru uzina de la Piteşti.

În prezent, Dacia este o marcă recunoscută, este o marcă ce are şansa de a avea în România întregul lanţ de producţie, pornind de la echipele de concepţie până la serviciul post-vânzare. În momentul de faţă, Dacia este un nume ce contează la nivel european, dar şi mondial. Având în vedere acest lucru, nu putem decât să ne bucurăm şi în asta constă o strategie normală a unei astfel de întreprinderi: de a-şi crea alte uzine de producţie în apropierea pieţelor sale. Nu putem decât să ne bucurăm că avem o ţară ca Marocul – invitată aici (la Forumul Franţa-Europa de Sud-Est – n.r.) – unde Dacia şi-a deschis recent o linie de asamblare în apropierea unor pieţe care sunt interesate de aceste automobile„, a precizat ambasadorul francez.

Dplomatul a mai spus că între Piteşti şi linia din Maroc nu este vorba „de concurenţă”.

Dimpotrivă, avem toate motivele să ne bucurăm de eficacitatea unei întreprinderi care acum 15 ani era declarată aproape moartă. Cine ar fi crezut în urmă cu 15 ani că Dacia va vinde maşini într-o ţară unde automobilul este aproape un cult, Germania? Ca de obicei, eu prefer să privesc jumătatea plină a paharului„, a precizat Gustin.

Întrebat dacă are semnale că la Piteşti s-a agravat situaţia în ultimul timp, ambasadorul francez a subliniat că nu se mai pune problema unei economii centralizate.

Să nu mai fim atât de blocaţi într-o gândire de stil vechi. Nu mai suntem într-o economie centralizată (…) Dacă ei consideră că aşa se pot dezvolta, pe aceste căi, este politica lor, suntem într-un altfel de mediu. E important pentru ei să se dezvolte pe pieţele emergente„, a declarat Philippe Gustin.

Totodată, ambasadorul şi-a exprimat convingerea că Guvernul de la Bucureşti poate găsi soluţii pentru a răspunde nevoilor Dacia.

 

Te-ar mai putea interesa:

Filed in: Economie Tags: , , , , , , , ,
sensodays.ro

You might like:

Angajatii RATB, invitati de sefi la o „plimbare de agrement” la lansarea lui Ponta de azi. VIDEO! Angajatii RATB, invitati de sefi la o „plimbare de agrement” la lansarea lui Ponta de azi. VIDEO!
Ponta: „Ne paste un razboi”, Basescu raspunde: „Afirmatii facute cu lejeritate, in campanie prezidentiala” Ponta: „Ne paste un razboi”, Basescu raspunde: „Afirmatii facute cu lejeritate, in campanie prezidentiala”
Prinţul Charles: „Românii? Ne pot învăţa câteva lucruri”, Citeaza Daily Mail Prinţul Charles: „Românii? Ne pot învăţa câteva lucruri”, Citeaza Daily Mail
Seful SRI George Maior iese la raport! Ce spune despre CORUPTIE: „este o amenintare la adresa securitatii nationale” Seful SRI George Maior iese la raport! Ce spune despre CORUPTIE: „este o amenintare la adresa securitatii nationale”

Leave a Reply

Submit Comment

| RSS | Sitemap | Termeni si Conditii | Cookies | Contact |