Parlamentul European a votat noul regulament al compensatiilor acordate de companiile aeriene pasagerilor europeni

Parlamentul EuropeanConform unei noi propuneri legislative privind compensatiile acordate de companiile aeriene pasagerilor europeni, Parlamentul European a votat miercuri  normele ce reglementeaza litigiile dintre companiile aeriene si calatorii din spatiul comunitar.

Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetăţean din UE. Este povestea lui David şi Goliat, întrucât doar 2% dintre pasageri primesc în realitate compensaţii după depunerea unei plângeri împotriva unei companii aeriene. Cred că textul pe care l-am votat astăzi aduce un echilibru rezonabil între drepturile companiilor şi pasagerilor„, a declarat în plen raportorul PPE Georges Bach.

Noile reglementări vor obliga transportatorii aerieni să numească persoane de contact la aeroport care să îi informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, să îi ajute să completeze plângerile, să le ofere asistenţă, rambursări şi zboruri alternative. Pasagerii vor putea să depună plângeri la aceste persoane de contact, în cazul în care bagajele le vor fi pierdute sau rătăcite.

În cazul unor zboruri întârziate, pasagerii trebuie să primească informaţii privind amânarea zborurilor nu mai târziu de 30 minute după ora iniţială de plecare.

În cazul în care companiile aeriene care nu răspund unei plângeri în termen de două luni, se va considera că au acceptat tacit plângerea clientului. Companiile care vor face apel la „circumstanţe extraordinare” în care nu trebuie să plătească compensaţii vor fi obligate să transmită în scris pasagerilor explicaţii detaliate. Propunerea conţine o listă exhaustivă de astfel de circumstanţe, printre care se numără probleme tehnice, tulburări politice sau conflicte de muncă spontane.

[sam_ad id=”8″ codes=”true”]
În cazul unor circumstanţe extraordinare de durată, cum ar fi norul de cenuşă din Islanda, din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limitează la cinci nopţi.

Pentru a se asigura că pasagerii nu sunt afectaţi de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul European a introdus cerinţa creării unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau încheierea unor poliţe de asigurare.

Eurodeputaţii apreciază că autorităţile naţionale ar trebui să aibă suficientă putere să pedepsească companiile aeriene care încalcă drepturile pasagerilor şi ar trebui să verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor întârziate sau anulate.

Filed in: Politica, Politica externa Tags: , , , ,
sensodays.ro

You might like:

EASA va permite folosirea dispozitivelor electronice portabile pe durata zborurilor EASA va permite folosirea dispozitivelor electronice portabile pe durata zborurilor

Leave a Reply

Submit Comment

| RSS | Sitemap | Termeni si Conditii | Cookies | Contact |