Codasi si la Transporturi in Uniunea Europeana. Comisia Europeana a publicat primul tablou de bord pe transporturi

European-Commission-LogoComisia Europeana a publicat, pentru prima data, un tablou de bord al UE In domeniul transporturilor. Acesta compara rezultatele statelor membre, grupate In 22 de categorii legate de transport, si evidentiaza pentru cele mai multe dintre aceste categorii primele cinci tari fruntase si ultimele cinci, cu cele mai slabe rezultate. Olanda si Germania se afla pe primele locuri cu rezultate foarte bune la 11 categorii, urmate de Suedia, Marea Britanie si Danemarca. Romania, desi are una dintre cele mai mari cote de piata din transportul feroviar, ocupa printre ultimele locuri In privinta infrastructurii. Nici la transportul rutier nu stam mai bine. Romania are cele mai periculoase sosele din Europa, detinand tristul record de campioana a numarului de decese In urma accidentelor rutiere la un milion de locuitori.

Obiectivul acestui prim tablou de bord al UE In domeniul transporturilor este acela de a oferi o imagine asupra diversitatii rezultatelor Inregistrate de statele membre In acest domeniu, In Intreaga Europa, si de a sprijini statele membre In gasirea deficientelor si In definirea prioritatilor In materie de politici si investitii. Tabloul de bord reuneste date provenite din diverse surse (Eurostat, Agentia Europeana de Mediu, Banca Mondiala, OCDE etc.).

Romania, printre codasele Europei

Ca lungime, retelele de transport feroviar si rutier din Romania se claseaza In top 10 la nivel european, dar daca ne raportam la densitatea infrastructurii pe kilometru patrat suntem printre codasii continentului. In Romania exista 10.788 km de cale ferata, 198.817 km de drumuri rutiere, 1.731 km navigabili si 53 de aeroporturi.

Statistic, avem mai multi kilometri de cale ferata decat Grecia, Letonia, Lituania, Slovenia, Estonia, Luxembourg si Liechtenstein la un loc, dar avem de patru ori mai putini decat Germania, tara cu cea mai extinsa retea de cale ferata din Europa si a sasea la nivel mondial, si de aproape 3 ori mai putini decat Franta. De peste doua ori mai multi kilometri de cale ferata decat In Romania exista In Polonia si Italia.

Transportul feroviar romanesc: prost si scump

Comisia Europeana a cerut Romaniei, In februarie, sa respecte legislatia comunitara In ceea ce priveste stabilitatea financiara a operatorului care se ocupa de infrastructura feroviara (CFR Infrastructura), insistand asupra faptului ca se percep tarife mari pentru trenurile de marfa.

Comisia Europeana a atras atentia Romaniei ca reteaua feroviara ”a fost afectata de deficite semnificative”, tot mai mari de la un an la altul, In timp ce ”tronsoane mari ale retelei nu au fost mentinute In stare buna”. ”In acelasi timp, administratorul infrastructurii nu este stimulat sa reduca costurile si tarifele”, arata CE.

Romania are cele mai periculoase sosele din Europa

Transportul rutier romanesc este la fel de precar ca si cel feroviar. In Romania s-au Inregistrat, anul trecut, cele mai multe decese din accidente rutiere la un milion de locuitori (92 la numar) din Uniunea Europeana, chiar daca numarul este In scadere fata de 2012, cand au fost 101 decese la un milion de locuitori, potrivit unei statistici preliminare publicate luni de Comisia Europeana.

Anul 2013 a fost al doilea an consecutiv In care s-a Inregistrat “o scadere impresionanta” a numarului de persoane ucise pe soselele Europei, remarca CE. Astfel, conform cifrelor preliminare, numarul deceselor rutiere a scazut cu 8% comparativ cu 2012, dupa o scadere de 9% Intre 2011 si 2012.

In Romania, numarul deceselor la un milion de locuitori a scazut cu 9% In 2013 fata de de 2012, de la 101 la 92, dar ramane tara cu cele mai multe decese.

Filed in: Flux de stiri, Politica, Politica externa, Util Tags: , , , ,
sensodays.ro

You might like:

Comisia Europeana: Rata de absorbtie a fondurilor europene in Romania e cu 20 de procente sub media europeana Comisia Europeana: Rata de absorbtie a fondurilor europene in Romania e cu 20 de procente sub media europeana

Leave a Reply

Submit Comment

| RSS | Sitemap | Termeni si Conditii | Cookies | Contact |