Cei care vor să încheie un contract pentru prestarea de servicii de telefonie mobilă trebuie să țină cont de o serie de aspecte. Dacă o parte dintre informații sunt cuprinse obligatoriu în contract, altele trebuie solicitate furnizorului sau consultate pe site-ul acestuia.
Iată cinci lucruri de luat în calcul la încheierea sau reînnoirea unui contract de telefonie mobilă.
1. Dacă în abonament sunt incluse minute pentru apeluri în afara ţării, este bine de ştiut că niciun furnizor nu poate oferi posibilitatea efectuării de apeluri către orice reţea din afara ţării, ci doar către reţelele acelor furnizori cu care a încheiat acorduri prealabile.
De asemenea, este posibil ca operatorul de telefonie mobilă să ofere tarife diferite pentru reţele din aceeaşi ţară.
2. Dacă la încheierea contractului, a fost activat serviciul de roaming, atunci trebuie să aflați de la furnizorul care sunt tarifele pentru astfel de apeluri/SMS-uri.
3. Atenție atunci când se apelează sau se trimite un sms către un număr scurt, pentru servicii de interes naţional/local, precum numere de taxi sau ora exactă.
Prin lege, tarifele pentru apelurile către aceste numere nu pot depăşi tarifele pentru apelurile naţionale/locale practicate de furnizorul de telefonie mobilă.
Astfel, trebuie verificat în contract dacă apelurile/sms-urile către aceste numere se scad din minutele/sms-urile incluse în abonament/ extraopţiuni/ bonusuri, atenționează Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons.
4. Atenție la „serviciile de conținut”
Prin intermediul telefonului, pot fi accesate servicii precum jocuri şi concursuri, horoscop, informaţii privind abonaţii, etc. Acestea sunt aşa-numitele „servicii de conţinut” care pot fi oferite de furnizorul de telefonie dar, de cele mai multe ori, sunt oferite de diverse firme, caz în care operatorul telecom asigură doar suportul tehnic şi facturarea acestor servicii.
De obicei, apelurile/sms-urile către numerele pentru servicii de conţinut au un tarif special şi nu se se consumă din minutele/sms-urile incluse în abonament/ extraopţiuni/ bonusuri. Trebuie verificat în contract ce se întâmplă în cazul utilizării acestor servicii.
5. Numărul de minute naţionale sau internaţionale, sms-uri/mms-uri, tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale sau a sms-urilor/mms-urilor, perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate sunt informații care trebuie trecute obligatoriu în contract.