5 lucruri esentiale pe care trebuie să le știi la încheierea sau reînnoirea unui contract de telefonie mobilă

contract-telefonie mobilaCei care vor să încheie un contract pentru prestarea de servicii de telefonie mobilă trebuie să țină cont de o serie de aspecte.  Dacă o parte dintre informații sunt cuprinse obligatoriu în contract, altele trebuie solicitate furnizorului sau consultate pe site-ul acestuia.

Iată cinci lucruri de luat în calcul la încheierea sau reînnoirea unui contract de telefonie mobilă.

1. Dacă în abonament sunt incluse minute pentru apeluri în afara ţării, este bine de ştiut că niciun furnizor nu poate oferi posibilitatea efectuării de apeluri către orice reţea din afara ţării, ci doar către reţelele acelor furnizori cu care a încheiat acorduri prealabile. 

De asemenea, este posibil ca operatorul de telefonie mobilă să ofere tarife diferite pentru reţele din aceeaşi ţară.

2
. Dacă la încheierea contractului, a fost activat serviciul de roaming, atunci trebuie să aflați de la furnizorul care sunt tarifele pentru astfel de apeluri/SMS-uri.

3. Atenție atunci când se apelează sau se trimite un sms către un număr scurt, pentru servicii de interes naţional/local, precum numere de taxi sau ora exactă.

Prin lege, tarifele pentru apelurile către aceste numere nu pot depăşi tarifele pentru apelurile naţionale/locale practicate de furnizorul de telefonie mobilă. 

Astfel, trebuie verificat în contract dacă apelurile/sms-urile către aceste numere se scad din minutele/sms-urile incluse în abonament/ extraopţiuni/ bonusuri, atenționează Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons.

4. Atenție la „serviciile de conținut”

Prin intermediul telefonului, pot fi accesate servicii precum jocuri şi concursuri, horoscop, informaţii privind abonaţii, etc.  Acestea sunt aşa-numitele „servicii de conţinut” care pot fi oferite de furnizorul de telefonie dar, de cele mai multe ori, sunt oferite de diverse firme, caz în care operatorul telecom  asigură doar suportul tehnic şi facturarea acestor servicii. 

De obicei, apelurile/sms-urile către numerele pentru servicii de conţinut au un tarif special şi nu se se consumă din minutele/sms-urile incluse în abonament/ extraopţiuni/ bonusuri. Trebuie verificat în contract ce se întâmplă în cazul utilizării acestor servicii.

5. Numărul de minute naţionale sau internaţionale,  sms-uri/mms-uri, tarifele aplicabile la depăşirea minutelor naţionale sau internaţionale  sau a sms-urilor/mms-urilor, perioada de valabilitate a extraopţiunilor, a bonusurilor sau a altor reduceri acordate  sunt informații care trebuie trecute obligatoriu în contract.

Filed in: Util Tags: , , , , , , , , ,
sensodays.ro

You might like:

Ce trebuie sa stim despre evolutia jocului in societate Ce trebuie sa stim despre evolutia jocului in societate
Ce sanse are echipa nationala a Romaniei sa se califice la campionatul mondial de Fotbal Ce sanse are echipa nationala a Romaniei sa se califice la campionatul mondial de Fotbal
Copiii încep pregătirile intense pentru examenele internaţionale Cambridge Copiii încep pregătirile intense pentru examenele internaţionale Cambridge
Președintele SANITAS București: Peste 14.000 de medici și 28.000 de asistenți medicali au plecat din România în perioada 2009-2015 Președintele SANITAS București: Peste 14.000 de medici și 28.000 de asistenți medicali au plecat din România în perioada 2009-2015

Leave a Reply

Submit Comment

| RSS | Sitemap | Termeni si Conditii | Cookies | Contact |